Am condus Mobra Hoinar
1987-07-15
Noua motoreta romaneasca, atit de mult asteptata a aparut in magazine "Hoinarul" te cucereste de la prima privire. Are o linie eleganta, dezinvolta, cu pronuntata tenta de motocicleta tot-teren. Cadrul este de conceptie noua, cu ghidonul ranforsat, inalt si comod si cu comenzile restudiate. Aripa din fata usor ridicata in raport cu roata are o noua formula de prindere la furca iar aripa spate este degajata si usoara. Farul este rotund la care vitezometrul se integreaza armonios iar noua toba de esapament inaltatadupa formula "enduro" este prevazutoa cu o grila cromata de protectie. Linia capacelor laterale, frina de picior pe tija, cricul robust cu o deschidere mai mare, ca si arhitectura motorului deosebesc net noua motoreta de modelele anterioare.
Pornind de la experienta dobindita in timp, uzina constructoare a realizat un motor cu totul nou. S-a renuntat la racirea fortata cu turbina, cilindrul si chiulasa impresionind prin aripile de racire generoase, avind atractiva forma motorului de motocros. Prin aceasta, ca si prin cresterea raportului de compresie si a regimului de turalie maxima, s-a mai cistigat lC.P. Astfel, rapoartele la cutia de viteze s-au putut reesalona, noul model dispunind de 5 trepte. Apreciind designul, consideram ca la aspectul general foarte reusit in ansamblu, se impunea o noua forma a revorului si o mica "codita" in spatiul ramas liber intre sa si stopul din spate. Optional se putea asigura chiar si montarea unui mic portbagai, foarte util in deplasarile mai lungi.
Aflat "la pupitru", senzatia de "nou" este evidenta Zumzetul optimist si placut al motorului te indeamna la drum. Un pic deconcertanta este totusi pozitionarea foarte laterala a tobei de esapament care face ca piciorul sting al pilotului si al pasagerului, sa stea putin incomod si fortat in scara. In oras in traficul dens din Bucuresti, testul facut de noi a dat satisfactii neobisnuite pentru un motor de numai 50 cmc, iar in sosea, la "drum deschis", motoreta, desi in rodaj, putin "forjat" a depasit cu usurinta viteza maxima comunicata de uzina. Virajele, acolo unde soseaua permite, se pot lua in forta, cu scarile "la podea", pina la limita de aderenta a pneurilor.
De asemenea, motoreta se comporta excelent pe carosabilul udat de ploaie, "Hoinarul" depasind din acest punct de vedere multe dintre "surorile" ei de cilindree superioara. Rampele cu inclinare pronuntata si cu viraje (chiar cele in "ac de par") sint urcate fara efort de catre aceast~ adevarata "capra neagra". Utilizind judicios ambreiajul, treptele inferioare ale cutiei de viteze si acceleratia, testul facut de noi la Sinaia, pe portiunea "Pista de bob" - Cota 1400, s-a transformat (bineinteles, respectind proporliile) intr-o veritabila cursa de viteze in coasta.
Consumul este, in general cel comunicat de uzina usor mai ridicat la conducerea "sportiva", inscriindu-se in jurul valorii de 3 litri la 100 km. Avind in vedere raportul mare de compresie si regimul elevat de putere maxima al motorului, am considerat oportuna alimentarea motoretei cu carburant CO 98. Incheiem acest articol dedicat "Hoinarului" citind cuvintele unui vechi campion al sportului cu motor pe doua roti de la noi: "... in locul unei motociclete prefacute, prefer o Mobra cinstita!" si foarte competitiva pe plan internalional, la clasa 50 cmc, adaugam noi.
Sursa: Revista Autoturism
Numar de vizite:2541
Pornind de la experienta dobindita in timp, uzina constructoare a realizat un motor cu totul nou. S-a renuntat la racirea fortata cu turbina, cilindrul si chiulasa impresionind prin aripile de racire generoase, avind atractiva forma motorului de motocros. Prin aceasta, ca si prin cresterea raportului de compresie si a regimului de turalie maxima, s-a mai cistigat lC.P. Astfel, rapoartele la cutia de viteze s-au putut reesalona, noul model dispunind de 5 trepte. Apreciind designul, consideram ca la aspectul general foarte reusit in ansamblu, se impunea o noua forma a revorului si o mica "codita" in spatiul ramas liber intre sa si stopul din spate. Optional se putea asigura chiar si montarea unui mic portbagai, foarte util in deplasarile mai lungi.
Aflat "la pupitru", senzatia de "nou" este evidenta Zumzetul optimist si placut al motorului te indeamna la drum. Un pic deconcertanta este totusi pozitionarea foarte laterala a tobei de esapament care face ca piciorul sting al pilotului si al pasagerului, sa stea putin incomod si fortat in scara. In oras in traficul dens din Bucuresti, testul facut de noi a dat satisfactii neobisnuite pentru un motor de numai 50 cmc, iar in sosea, la "drum deschis", motoreta, desi in rodaj, putin "forjat" a depasit cu usurinta viteza maxima comunicata de uzina. Virajele, acolo unde soseaua permite, se pot lua in forta, cu scarile "la podea", pina la limita de aderenta a pneurilor.
De asemenea, motoreta se comporta excelent pe carosabilul udat de ploaie, "Hoinarul" depasind din acest punct de vedere multe dintre "surorile" ei de cilindree superioara. Rampele cu inclinare pronuntata si cu viraje (chiar cele in "ac de par") sint urcate fara efort de catre aceast~ adevarata "capra neagra". Utilizind judicios ambreiajul, treptele inferioare ale cutiei de viteze si acceleratia, testul facut de noi la Sinaia, pe portiunea "Pista de bob" - Cota 1400, s-a transformat (bineinteles, respectind proporliile) intr-o veritabila cursa de viteze in coasta.
Consumul este, in general cel comunicat de uzina usor mai ridicat la conducerea "sportiva", inscriindu-se in jurul valorii de 3 litri la 100 km. Avind in vedere raportul mare de compresie si regimul elevat de putere maxima al motorului, am considerat oportuna alimentarea motoretei cu carburant CO 98. Incheiem acest articol dedicat "Hoinarului" citind cuvintele unui vechi campion al sportului cu motor pe doua roti de la noi: "... in locul unei motociclete prefacute, prefer o Mobra cinstita!" si foarte competitiva pe plan internalional, la clasa 50 cmc, adaugam noi.
Sursa: Revista Autoturism
Numar de vizite:2541